چگونه با دیجیتال مارکتینگ درآمد خود را افزایش دهیم؟

چگونه با دیجیتال مارکتینگ درآمد خود را افزایش دهیم؟

1399/12/18

در این مقاله می خواهیم به بررسی دیجیتال مارکتینگ، اهمیت آن و افزایش درآمد به وسیله ی آن بپردازیم. بهتر است قبل از هرچیز برای درک بهتر و عمیق تر این موضوع تعریفی از دیجیتال مارکتینگ را بیان کنیم.

افزایش درآمد با دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتر معروف که به گفته مجله فوربز جزء 10 دیجیتال مارکتر برتر دنیا است، دیجیتال مارکتینگ را به این صورت تعریف می کند که؛ «دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌ ای از بازاریابی محصولات و خدمات می گویند که از طریق دستگاه‌ های الکترونیکی انجام می‌ شود».
در واقع می توان گفت؛ در دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزار های دیجیتال مطرح است نه صرفا ابزارهایی مانند اپلیکیشن ها و موتورهای جستجو. چرا که در بحث دیجیتال مارکتینگ می توان همزمان هم آنلاین و هم آفلاین بود.
در تعریف دیگری از این نوع بازاریابی می توان گفت؛ به مجموعه ای از فرآیند های فروش محصولات گفته می شود که چندین روش را در بر می گیرد. در دیجیتال مارکتینگ، اینترنت و فضای مجازی تنها یک روش برای فروش محصولات محسوب می شود و به عبارتی روش های بازاریابی، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق سه کانال اینترنت، تلویزیون و تلفن همراه صورت می گیرد.
در ادامه می خواهیم به بررسی مختصری از این روش ها بپردازیم.

پیشنهاد می شود مقاله سئو سایت کاشان را مطالعه فرمایید.


1. بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی
اینترنت یکی از بزرگترین شبکه های تبلیغاتی در دنیای امروز می باشد. در این روش از بازاریابی محصولات و خدمات به طور گسترده و وسیعی معرفی می شوند و مشتریان و مصرف کنندگان می توانند به راحتی به اطلاعاتی که از این روش در اینترنت منتشر شده است، دسترسی پیدا کنند.

تیلیغات اینترنتی کمک به افزایش درآمد

2. بازاریابی دیجیتال و تبلیغات تلویزیونی
بازاریابی و تبلیغات تلویزیونی از روش های متداولی است که از گذشته تا به امروز در بین تبلیغات تاثیر بسزایی داشته است. از آنجا که این رسانه از تمامی اقشار جامعه مخاطب دارد به راحتی می تواند شما را در رسیدن به مقصودتان کمک کند. یکی از مزایای این روش عدم نیاز به امکانات خاص است و اینکه همه افراد در دورترین نقاط با هر سطح سوادی می توانند تبلیغات را دریافت کنند.

تبلیغات تلویزیونی

3. بازاریابی دیجیتال و تبلیغات تلفنی
تبلیغات تلفنی می تواند هم از طریق تماس تلفنی و هم از طریق ارسال پیامک انجام شود که امروزه روش ارسال پیامک یکی دیگر از جدیدترین روش های دیجیتال مارکتینگ است. از خوبی های این روش میزان تاثیرگذاری مثبت و مطلوب برروی مشتری است اما چنانچه ارسال پیامک در این روش مداوم و پیوسته باشد سبب دلزدگی مشتریان و مصرف کنندگان خواهد شد.

باراریابی از طریق تلفن

 

آنلاین مارکتینگ

آنلاین مارکتینگ

در حالی که دیجیتال مارکتینگ روش های مختلفی از بازاریابی را در برمی گیرد، آنلاین مارکتینگ نوعی دیگر از بازاریابی است که تنها شامل روش اینترنتی است. به عبارت راحت تر، آنلاین مارکتینگ در زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ قرار دارد با این تفاوت که تنها از اینترنت و فضای مجازی به عنوان کانال برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می شود.
در روش بازاریابی آنلاین؛ طراحی وب سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی در زمینه تبلیغات بسیار کمک کننده است. در حقیقت وجود یک وبسایت برای یک کسب و کار می تواند محل اصلی فعالیتش شناخته شود و اطلاعات و داده ها، محصولات، خدمات و غیره را با آپلود در وب سایت در اختیار مخاطبان و مشتریانش قرار دهد. همچنین وبلاگ ها محیطی برای ارائه اطلاعات جدید و ثبت نظرات مشتریان و مخاطبانشان هستند که می توان آن ها به عنوان محلی برای بازاریابی درنظر گرفت.
اما همانطور که همه شما می دانید، امروزه تاثیر شبکه های اجتماعی در این بین بسیار زیاد بوده است. از آنجا که این شبکه های اجتماعی تبدیل به بخشی از زندگی روزمره همه ما شده اند و مردم از طریق آن ها، خبرهای جدید را می خوانند، اطلاعات کسب می کنند، تجربیات یکدیگر را با هم به اشتراک می گذارند، با دوستانشان در ارتباط هستند و خرید می کنند می توان به تاثیر بسیار زیاد تبلیغات در این شبکه ها اشاره کرد و از آنجا که این شبکه های اجتماعی تعداد زیادی کاربر دارند می توانند به رشد کسب و کار شما و افزایش درآمدتان کمک کنند. این موضوع به گونه ای است که فعالیت کسب و کارها در بهترین شبکه های اجتماعی هم افزایش یافته و موضوع اینستاگرام مارکتینگ در بین کسب و کارها بسیار مطرح است.

پیشنهاد میشود مقاله طراحی سایت کاشان را مطالعه فرمایید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ
حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بازاریابی دیجیتال چه اهمیت هایی دارد؟ در زیر به تعدادی از مزایای مهم این نوع بازاریابی اشاره خواهیم کرد.

  • سبب افزایش فروش و بالا رفتن درآمد می شود.
  • دیجیتال مارکتینگ می تواند به محبوب تر شدن برند شما کمک کند.
  • خودش به تنهایی فرصت های شغلی گسترده و پویا فراهم می کند.
  • باعث دیده شدن کسب و کار در موتورهای جستجو گوگل می شود.
  • رابطه با مشتریان را بهبود می بخشد.
  • دیجیتال مارکتینگ با بالا بردن ترافیک سایت می تواند به جذب مخاطبان بیشتری کمک کند.
  • تطبیق بازاریابی دیجیتال با سازمان یا شرکت سبب می شود که شناسایی چشم اندازها راحت تر شود.

در انتها به مهم ترین بخش این مقاله که چگونگی افزایش درآمد به وسیله دیجیتال مارکتینگ است، می رسیم.

افزایش درآمد با دیجیتال مارکتینگ

نمودار افزایش درآمد

از تاکتیک های مهمی که می توانند به افزایش درآمد شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تمرکز بر مشتریان:
    یکی از تاکتیک هایی که می تواند در زمینه دیجیتال مارکتینگ به درآمد و کسب و کار شما کمک کند، تمرکز بر مشتریانی است که از سایت شما بازدید می کنند. به عبارت بهتر مشتریانی که از سایت شما بازدید بیشتری دارند پتانسیل بیشتری نیز برای خرید از شما دارند. بنابراین تمرکز بر روی آن ها می تواند به شما کمک کند تا آن ها را جذب فروشگاه خود کرده و به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند.

     
  • شناخت بازار هدف و مشتری:
    شما می توانید با شناخت صحیح از بازار هدف و اینکه مشتریان شما بیشتر از چه قشری هستند، به بهبود بازاریابی دیجیتال خود کمک کرده و در نهایت درآمد خود را افزایش دهید.

     
  • بروزرسانی:
    برای بالابردن کسب درآمد از طریق بازاریابی دیجیتال، ضروری است که اطلاعات خود را در زمینه هایی مانند؛ تجارت، کسب و کار آنلاین، برخورد با مشتری و غیره بروز کنید تا بتوانید در این زمینه راحت تر و بهتر قدم بردارید و پیشرفت کنید.

     
  • تحلیل سایت:
    بهتر است عملکرد سایت خود را مورد بررسی قرار دهید و مشتریانی که با استفاده از داشبوردهای اطلاعاتی کسب و کار بهتر عمل می کنند را شناسایی کنید. چرا که تقسیم بندی کاربران سایت به شما کمک می کند تا الگوهای مختلفی از سایت و نحوه تعامل کاربران با آن را شناسایی کنید. به این ترتیب شما به بینش مناسبی دست پیدا می کنید که به شما این توانایی را می دهد تا با انجام تنظیمات لازم فروش خود را افزایش دهید.

     
  • بهینه سازی وب سایت:
    چنانچه شما می خواهید در زمینه فعالیت خود دربین رقیبان خود بمانید، نیاز است که وب سایت خود را بهینه کنید. وجود وب سایت شما در صفحه اول گوگل به کمک
    سئو آن می تواند به شما کمک کند تا آمار بازدیدکنندگان و خریداران شما و در نتیجه درآمدتان افزایش یابد.

پس به طورکلی می توان گفت؛ دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین و بروزترین روش هایی است که می تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند و ازآنجا که استفاده از روش های سنتی برای کسب و کارها دمده شده است تقریبا تمامی مردم برای خرید و دریافت خدمات به صورت آنلاین اقدام می کنند. بنابراین داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما می تواند راه شما برای رسیدن به درآمد بیشتر را آسان تر کند.
شرکت فناوری اطلاعات آیتیسا با بیش از چندین سال تجربه در زمینه طراحی سایت می تواند با مشاوره رایگان به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به شکل دیجیتال مارکتینگ رشد دهید.

 

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند