طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی

1399/09/10
دسته بندی:

قبل از اینکه در مورد قابلیت های سایت های آموزشی صحبت کنیم، بهتر است هدف از طراحی سایت های آموزشی را بدانیم.
سایت های آموزشی با هدف ارائه آموزش های مختلف و متنوع به افراد طراحی و راه اندازی می‌شوند. این آموزش‌ها می‌توانند آموزش هایی کوتاه و اختصاصی و یا کاملی باشند که خدمات خود را به صورت اینترنتی در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. یکی از مجموعه هایی که ارائه دهنده خدمات آموزشی است، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتویوب و غیره می باشند که برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله " چگونه محتوای خوب برای اینستاگرام تهیه کنیم؟ " را بخوانید.
از مهمترین اهداف دیگر طراحی یک سایت آموزشی، برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی است که یک سایت باید بتواند این موضوع را ساپورت کند.

مخاطبان اصلی طراحی وب سایت آموزشی چه کسانی هستند؟

اصلی ترین کاربران و مخاطبان این نوع از سایت ها، موسسات و مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی، مهدکودک ها، مدارس، آموزشگاه های زبان خارجه، موسسات کنکور و غیره را می توان نام برد. این در حالی است که اگر کسی از هنر و حرفه ی خاصی برخوردار است، می تواند با طراحی و راه اندازی یک وب سایت آموزشی افراد دیگر را هم از حرفه خود بهرمند سازد، در واقع او می تواند مهارت ها و تخصص خود را به دیگران هم انتقال داده و در زمینه حرفه اش صاحب یک برند اختصاصی شود.

طراحی سایت آموزشی

علت طراحی سایت آموزشی چیست؟

سایت های آموزشی از جمله سایت هایی هستند که طراحی آن ها باعث صرفه جویی در زمان، دسترسی به افراد بیشتر در نقاط مختلف بدون محدودیت مکانی و جذب کاربران بیشتر می شود. در واقع قابلیت های فراوان این سایت ها سبب می شود تا بسیاری از آموزش ها به طور مجازی صورت گیرد، افراد بتوانند به راحتی اطلاعات علمی مورد نیاز خود را کسب کنند، با یکدیگر ارتباط داشته باشند، از آخرین اخبار دنیا مطلع شوند، از رقبای خود پیشی بگیرند و راحت تر شناخته شوند.
در حیقیقت سایت های آموزشی خدمات و آپشن های فراوانی دارند که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

قابلیت های سایت آموزشی

  1. آموزش مجازی
    امروزه با توجه به وجود بیماری کرونا در سراسر دنیا، تقریبا تمامی آموزش ها به صورت مجازی درآمده است که با توجه به این موضوع وجود یک سایت آموزشی توانسته است به مراکز آموزشی مانند؛ مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزش زبان خارجه و غیره کمک بسیاری کند و در واقع آن ها با داشتن یک سایت آموزشی توانسته اند بین اساتید و دانش آموختگان خود یک رابطه ی مجازی را از طریق اینترنت برقرار کنند و به راحتی آموزش صورت گیرد.


    آموزش مجازی
     
  2. آزمون آنلاین
    یکی دیگر از آپشن های سایت های آموزشی، قابلیت آزمون آنلاین است. دانش آموزان، دانشجویان و دانش آموختگان همانطور که می توانند از طریق سایت آموزش دریافت کنند از همان طریق نیز می توانند آزمون های آنلاین دهند، نمرات خود را ببینند، در صورتی که اعتراضی دارند اعمال کنند و با اساتیدشان در ارتباط باشند.


    آزمون آنلاین
     
  3. ارتباط آنلاین با مشاورین و معلمان
    با پیشرفت تکنولوژی و علم، امروزه تقریبا تمامی روابط به شکل مجازی و به صورت چت درآمده است. بنابراین داشتن یک سایت آموزشی این امکان را برای کاربران، اساتید، معلمان و مشاورین فراهم می کند که با یکدیگر ارتباط مجازی به صورت های مختلفی مانند؛ تصویری و کلامی نیز داشته باشند.
  4. خرید آنلاین جزوات و کتاب ها
    همانگونه که امروزه بسیاری از کسب و کارها به صورت اینترنتی درآمده است و آن ها کالاهای خود را آنلاین به فروش می رسانند. دانشگاه ها، مدارس و موسسات آموزشی هم می توانند با داشتن یک سایت آموزشی کتاب هایی که تالیف مرکز خودشان است و همچنین جزواتشان را از این طریق بفروشند و به دست دانش آموختگانشان برسانند.


    خرید آنلاین جزوات و کتاب ها
     
  5. ایجاد تالار گفتگو
    این سایت‌ها قابلیت ایجاد تالارهای گفتگو را نیز دارند که به کمک آن تمامی اعضای یک کلاس می توانند به همراه استادشان در یک کلاس مجازی آموزش ببینند، سوال بپرسند، گفتگو و بحث کنند و ارتباط بگیرند.


    ایجاد تالار گفتگو
     
  6. امکان ثبت نام آنلاین
    ​امروزه موسسات، دانشگاه ها و مدارس برای جلوگیری از مراجعه حضوری، پیشگیری از پیشرفت بیماری کرونا و صرفه جویی در زمان، امکان ثبت نام آنلاین را نیز به قابلیت های سایت های خود نیز اضافه کرده اند. که دانشجویان و دانش آموزان به راحتی می توانند با ثبت اطلاعات خود در سایت و آپلود مدارک لازم در آن دانشگاه، مدرسه یا موسسه ثبت نام کنند.

اما به طورکلی؛ یکی از پرکاربردترین و مهم ترین سایت های آموزشی، سایت های دانشگاهی هستند که از طریق آن ها بسیاری از کارهای دانشجویان به صورت اینترنتی و آنلاین قابل انجام است که تعدادی از این قابلیت ها شامل موارد زیر می شود:
 

  • اخبار و اطلاعات به روز دانشگاه
  • میز خدمت؛ شامل خدماتی همچون رزرو غذا، رزرو سانس استخر، کارآموزی، پرداخت هزینه خوابگاه، رزرو سرای دانشجویی و غیره
  • کسب اطلاعات در مورد کتاب های موجود در کتابخانه
  • دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی لاتین و فارسی دانشگاه
  • ورود اساتید به پنل کاربری خود و پاسخگویی به درخواست های دانشجویان
  • چک کردن گزارشات و پروژه های دانشجویان توسط استادشان
  • دریافت نمرات امتحانی
  • دریافت کارنامه پایان ترم
  • دریافت برنامه هفتگی
  • دریافت اطلاعاتی در مورد رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده، اساتید و ...
  • امکان انتخاب واحد، حذف دروس و جابجایی

هزینه طراحی سایت آموزشی

برای اینکه درست ترین تصمیم را برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت با هزینه مناسب داشته باشید، در ابتدا باید هدف، خواسته و بودجه خود را تعیین کنید. هزینه ی طراحی یک سایت آموزشی با توجه به امکانات مختلف آن، متغیر است و می تواند خیلی کم و یا خیلی زیاد باشد. می توان گفت که؛ ساده ترین سایت های آموزشی از 4-3 میلیون تومان شروع می شوند به بالا.
از موارد دیگری که می‌تواند بر میزان هزینه طراحی یک سایت آموزشی تاثیرگذار باشد، می توان به خدمات پشتیبانی و خدمات سئو و بهینه سازی آن سایت اشاره کرد که در واقع وجود چنین خدماتی برای آن سایت هزینه را بیشتر می کند.

سئو سایت آموزشی

از مهم ترین موضوعاتی که در طراحی یک سایت آموزشی باید به آن پرداخت بحث سئو و بهینه سازی آن است. در طراحی یک سایت آموزشی از همان ابتدا می‌بایست ساختارهای موتور جستجو را در نظر گرفت و آن طراحی براساس الگوریتم های سئو پایه ریزی شود.
بنابراین سئو یک سایت از عوامل مهمی است که به پیشرفت و افزایش بازدیدهای آن سایت بسیار کمک می کند. سئو سایت از جمله مباحثی است که نباید از کنار آن ساده گذشت. در واقع بهینه سازی سایت ها نیازمند حرفه و تخصص است که مهندسین سئو از آن برخوردار هستند. مهندسین سئو تیم آیتیسا با تجربه ای که در این زمینه دارند می توانند به سئو سایت شما کمک کند.

 

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند