جدال بین فریلنسرها و شرکت ها

جدال بین فریلنسرها و شرکت ها

1400/03/24
دسته بندی:

بهتر است قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم یک تعریف ساده از فریلنسر و کارش را بدانیم تا بهتر بتوانیم موضوع مورد نظر را درک کنیم.

فریلنسر کیست؟

فردی که بدون تعهد نسبت به یک سازمان یا کسب و کار، فعالیت حرفه ای و تخصصی خود را برای مجموعه های مختلف انجام می‌دهد و با توجه به نیاز و پروژه های در دسترس کارفرمای خود را تغییر می‌دهد را فریلنسر می‌نامند. به عبارت راحت‌تر؛ به فریلنسر آزادکار نیز می‌گویند.

پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت در محلات را مطالعه فرمایید

شرکت یا فریلنسری

اقتصاد فریلنسرها

این شغل در حالی ادامه داشت که با به وجود آمدن اینترنت و گسترش آن فعالیت فریلنسرها نیز افزایش پیدا کرد. فعالیت فریلنسرها به گونه ای جدی و چشمگیر بود که امروزه اصطلاحی به نام اقتصاد فریلنسرها یا اقتصاد آزادکارها به وجود آمده است. توسعه و گسترش اینترنت توانسته است از دو طریق بر اقتصاد و فعالیت فریلنسرها تاثیرگذار باشد.

  1. تکنولوژی و اینترنت این فرصت را برای فریلنسرها بوجود آورده که آن ها بتوانند از راه دور و غیرحضوری پروژه ها را دریافت و ارسال کنند و در نتیجه کارشان افزایش یابد.
     
  2. گسترش تکنولوژی سبب شده که ده ها شغل جدید مانند؛ خدمات امنیت وب، طراحی وب و توسعه اپلیکیشن ها شکل بگیرد که این حرفه ها پتانسیل زیادی برای کار فریلنسری دارند.

مطلب مرتبط: طراحی سایت در کاشان

نحوه کارکردن فریلنسرها برای شرکت ها

فریلنسرها در واقع متخصصانی هستند که به صورت دورکاری و بدون استخدام در شرکت ها به شکل پیمانکاری و پروژه ای برای شرکت ها کار می کنند. در حالی که استفاده از نیروی فریلنسری هزینه های شرکت را به حداقل می رساند اما از آنجا که فریلنسرها برای انجام یک پروژه هزینه کمتری می گیرند و در واقع کار کردن با آن ها هزینه کمتری دارد اما عدم پشتیبانی آن ها از پروژه ها باعث می شود که شرکت ها ضرر ببینند.

پیشنهاد مرتبط: طراحی اپلیکیشن در کاشان

تعامل فریلنسری با شرکت

چرا شرکت ها راغب به استفاده از نیروی فریلنسری نیستند؟

از آنجا که فریلنسرها تعهدی نسبت به پروژه هایشان ندارند و پشتیبانی از آن ها انجام نمی‌دهند، شرکت ها علاقه ای به استفاده از نیروی فریلنسر ندارند.

جدال بین فریلنسرها و شرکت ها

ضرب المثل معروفی وجود دارد که می گوید: "من آنقدر پولدار نیستم که جنس ارزان خریداری کنم".
معنی و مفهوم این ضرب المثل دقیقا حال روز کارفرمایانی است که به دنبال ارزان تمام شدن مهمترین پروسه شرکت خود هستند.
این در حالی است که با گسترش اینترنت این نیاز و پروسه برای کارفرمایان بیش از پیش مهم شده‌است و با تغییراتی که در چند سال اخیر تجربه کرده‌ایم پشتیبانی خوب می‌تواند هزینه شرکت ها را کاهش دهد.
اما با توجه به اینکه فریلنسرها هیچگونه پشتیبانی و تهعدی نسبت به پروژه هایشان ندارند سبب نارضایتی کارفرماها شده و این موضوع یکی از مهم ترین علل جدال بین شرکت ها و فریلنسرها است.
شما می توانید با بررسی و سابقه هر کدام از شرکت ها و فریلنسرها با دید بازتر انتخاب بهتری داشته باشید.

کلام آخر

بنابراین شرکت ها با توجه به اینکه دارای سابقه بیشتر و نیروی ثابت هستند نسبت به انجام پروژه ها متعهدتر می‌باشند و از پشتیبانی بهتر و قوی تری برخورداراند. از طرفی فریلنسرها چون هزینه های جانبی کمتری دارند پس قاعدتا با قیمت بهتری می توانند پروژه را انجام دهند. اما با توجه به عدم دسترسی به فریلنسرها سپردن پروژه به شرکت ها بهتر است.

در نهایت امیدواریم که توانسته باشیم شما را با مفهوم فریلنسرها به خوبی آشنا کرده باشیم.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند