بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

1399/11/20

شکبه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی یکی از ارزان ترین و راحت ترین روش های بازاریابی در جامعه به شمار می آیند که هرروز رشد قابل توجهی دارند. با توجه به اینکه روز به روز به شمار مخاطبان این شبکه ها اضافه می‌شود، در صورتی که دارای کسب و کاری هستید بهتر است قدرت این شبکه ها را دست کم نگرفته و برای پیشرفت کسب و کارتان از آن ها استفاده کنید. در حقیقت امروزه تاثیر سوشال مدیا در زندگی انسان ها را نمی توان نادیده گرفت. چرا که سوشال مدیا باعث شده تا انسان ها در هرکجای دنیا که هستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، به هم نزدیک تر شوند، از تجربیات هم در زندگیشان استفاده کنند، خرید کنند و خدمات بگیرند.

محبوبیت شبکه های اجتماعی
آمارها نشان می دهد که بیش از 80 درصد مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند که بیش از نیمی از آن ها در دو یا سه‌ شبکه اجتماعی فعال عضو هستند. بنابراین می توان گفت که استفاده از این شبکه ها برای کسب و کار خود می تواند ارتباط شما با سیل عظیمی از کاربران و مخاطبان را ممکن سازد. در واقع امروزه کاربران نه تنها از طریق این شبکه ها با انواع مختلفی از کسب و کارها آشنا می شوند بلکه حتی از آن ها خرید هم می کنند. بنابراین می توان گفت که شبکه های اجتماعی زیادی مانند: لینکدین، فیسبوک، مسنجر فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، پینترست، واتس اپ، تلگرام، اسنپ چت و .... در دنیا وجود دارد که توانسته اند کاربران زیادی را به خود اختصاص دهند.

جایگاه واتس اپ و اینستاگرام در ایران
با توجه به اینکه در کشور ما، شبکه هایی مثل؛ فیسبوک، مسنجر فیسبوک، توییتر، یوتیوب و تلگرام فیلتر هستند در حال حاضر در این بین اینستاگرام و واتس اپ جایگاه خاصی را بین مخاطبان ایرانی پیدا کرده‌اند.

جایگاه واتس اپ و اینستاگرام

اما همچنین با وجود فیلتر بودن تلگرام، هنوز هستند کسب و کارهایی که در آن مشغول فعالیت هستند و یا اخبار و تخفیفات خود را از این طریق اطلاع رسانی می کنند اما تعداد زیادی از کسب و کارها به واتس اپ و اینستاگرام روی آورده‌اند.
در واقع بسیاری از کسب و کارهایی که در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند، واتس اپ را به عنوان پشتیبانی و جهت پاسخگویی به امور مشتریان خود انتخاب کرده اند. به گونه ای که آمار وب سایت استاتیستا نشان می‌دهد که تا اکتبر 2020 واتس اپ با دو میلیارد کاربر ماهانه، محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان بوده است و توانسته درصدر بایستد. پس از آن مسنجر فیسبوک، وی چت، کیو کیو، اسنپ چت و تلگرام در رتبه های دوم تا ششم هستند.

قدرت بالای اینستاگرام
در بین واتس اپ و اینستاگرام؛ از آنجا که اینستاگرام در ابتدا با هدف به اشتراک گذاری تصویر و ویدئو بوجود آمد، از قدرت خاصی در بین کاربرانش برخوردار است زیرا تاثیر به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو ها برروی مخاطبان غیر قابل انکار است و به همین علت بنیانگذاران اینستاگرام برروی این ویژگی تمرکز زیادی داشته اند. شاید برایتان جالب باشد که اینستاگرام از کجا و چگونه بوجود آمد و یا بنیانگذاران آن چه کسانی هستند و چرا این نام را برای آن انتخاب کرده اند؟ شما می توانید برای پاسخ به این سوالات به مقاله اینستاگرام چگونه به وجود آمد؟ مراجعه کنید.

بنابراین می توان گفت که امروزه تقریبا تمامی کسب و کارها با ایجاد یک اکانت در اینستاگرام به بهتر شدن و پیشرفت کسب و کار خود پرداخته اند. چنانچه شما نیز تاکنون یک اکانت در اینستاگرام ایجاد کرده اید اما صفحه شما در حال خاک خوردن است و هیچ گونه فعالیتی در آن ندارید، باید به شما بگوییم که برای پیشرفت کسب و کارتان بهتر است به خانه تکانی اینستاگرام خود پرداخته و در مسیر توسعه و پیشرفت کسب و کارتان قدم بردارید.

استفاده از تصاویر حرفه ای در اینستاگرام
کسب و کارهای حرفه ای با عکس های باکیفیتی که توسط عکاسان حرفه ای از محصولاتشان میگیرند باعث بالا رفتن آمار بازدید ها و فروش خود می شوند چرا که عکس های با کیفیت به دلیل نزدیک بودنشان به محصول اصلی می توانند سبب جذب مخاطب و کسب اعتماد آن ها شود.

استفاده از تصاویر حرفه ای در اینستاگرام

نوشتن محتوای قوی در اینستاگرام
البته که امروزه تاثیر نوشتن محتوای مناسب برای اینستاگرام را هم نباید فراموش کرد. محتوا نویسان حرفه ای نیز مانند عکاسان با تولید محتواهای جذاب و حرفه ای باعث جلب نظر مخاطبان شده اند.
مقاله مرتبط: چگونه محتوای خوب برای اینستاگرام تهیه کنیم؟

محتوای قوی در اینستاگرام

نتیجه گیری
به طورکلی می توان اینستاگرام را یک شبکه اجتماعی با قابلیت های فراوان دانست که می تواند به رشد کسب و کارها کمک زیادی کند. تبلیغات در اینستاگرام به دو شکل رایگان و غیررایگان صورت می‌گیرد. در اینستاگرام این شانس وجود دارد که شما به راحتی پیج خود را به دیگران بشناسانید و تعداد فالوورهایتان را بالا ببرید. این در حالی است که در فیسبوک برای تبلیغات پول بیشتری باید هزینه کرد.

اینستاگرم و واست اپ را بهتر بشناسیم

همچنین شما می توانید در اینستاگرام محصولات و خدمات خود را به طور مستقیم و رایگان ارائه دهید و تنها برای فروش بیشتر نیازمند این هستید که پست های شما بیشتر دیده شده و به تعداد دنبال کنندگانتان اضافه شود. پس شما می توانید برای دیده شدن بیشتر پست ها و صفحه خود در ازای پرداخت هزینه به افرادی که بازدید کنندگان زیادی دارند، از آن ها بخواهید تا صفحه شما را به دیگران معرفی کنند، این کار در مطرح شدن برند و کسب و کار شما بسیار تاثیر گذار است.

بنابراین به طور کلی می توان گفت که در بین تمامی شبکه های اجتماعی، در کشور ما اینستاگرام از پرطرفدارترین آن ها است که کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند