برای خلق کسب و کار از کجا شروع کنیم؟

برای خلق کسب و کار از کجا شروع کنیم؟

1399/11/06

همانطور که می دانید امروزه انواع کسب و کارها از کسب و کارهای خانگی گرفته تا اینترنتی به وفور در جامعه یافت می شود و قطعا همه ما تا امروز ایده راه اندازی و خلق یک کسب و کار جدید به ذهنمان خطور کرده‌است. این موضوع به قدری دیده می‌شود که حتی شغل های سنتی هم به سوی کسب و کارهای اینترنتی روی آورده‌اند و بخشی از زمان خود را صرف فروش محصولاتشان به صورت آنلاین می‌کنند.
اینکه چگونه شما  بتوانید کسب و کار خود را اینترنتی کنید، مبحث جداگانه ای است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله ی چگونه کسب و کار خود را اینترنتی کنیم؟ مراجعه کنید. اما در حقیقت جریان و راه اندازی یک کسب و کار از یک ایده بوجود آمده و شکل می گیرد. این در حالی است که تجسم ایده‌ها اصول خاص خود را دارد و ارزیابی و شناسی یک ایده برای تحقق آن از اصول و قوانین مهمی است که باید به آن توجه شود.
از موارد دیگری که در جهت شکل گیری ایده اهمیت دارد مطرح کردن ایده است. بهتر است بدانیم ایده هایمان را با چه کسانی مطرح کنیم تا در این راه به ما کمک کنند و ما راحت تر بتوانیم در مسیر تحقق آن ها قدم برداریم. اما آنچه که در این بین از اهمیت بالاتری برخوردار است چگونه آغاز کردن یک کسب و کار و رونق دادن به آن است.

بازاریابی و فروش

قطعا هنگام راه اندازی یک کسب و کار، این سوال برای همه ما پیش می آید که آیا من می توانم کسب و کار مورد نظر خود را راه اندازی کنم و صاحب یک برند شوم؟ آیا می توانم در این کسب و کار موفق شوم؟ در راه اندازی این کسب و کار چه میزان سرمایه ای نیاز دارم؟ چه میزان زمانی را باید صرف کنم تا به هدفم برسم؟

بنابراین اینکه برای خلق یک کسب و کار از کجا شروع کرده و چه اصولی را رعایت کنیم، اهمیت زیادی دارد. در ادامه به بررسی موارد مهمی که برای خلق یک کسب و کار مهم هستند اشاره می‌کنیم.

1.هدف:
داشتن هدف از اولین گزینه‌های مهمی است که هر شخص قبل از راه اندازی کسب و کارش باید آن را مشخص‌کند. در واقع داشتن هدف و مشخص کردن راه به شما کمک می‌کند تا انگیزه خود از راه اندازی یک کسب و کار را بهتر درک کنید و همچنین راحت تر و سریع تر در راه تحقق آن گام بردارید.


اهداف
 

2.خودشناسی:
بهتر است شما قبل از ایجاد کسب و کار به یک خود شناسی برسید و مهارت هایی که در زمینه کسب و کارتان دارید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. در حقیقت بهتر است شما قبل از هرچیز بدانید که خلق یک کسب و کار جدید نیازمند تلاش و کوشش فراوان است، آیا شما فردی با پشتکار و اراده محکم و قوی هستید که بتوانید سختی های راه و شکست را تحمل کرده و موانع را از سر راه تان کنار بزنید؟

 

3.برنامه هدفمند:
داشتن یک برنامه هدفمند گام بعدی برای رسیدن به هدف و خلق کسب و کار مورد نظر است. بهتر است شما برای رسیدن به ایده هایتان یک برنامه هدفمند از مسیری که پیش رو دارید تهیه کرده و آمار و ارقام را ببینید تا بتوانید به درک بهتری از مسیرتان برسید. در این باره، تحقیق در مورد منابع و ابزاری که می توانند شما را کمک کنند می تواند به چیدمان یک برنامه هدفمند و پربار تبدیل شود. زمانی که برنامه تان را می نویسید واقع بین باشید و به مسائل واقع بینانه بنگرید. همچنین در برنامه تان میزان سرمایه تان را ذکر کنید و هزینه ها را تخمین بزنید.


برنامه هدفمند
 

4. شناخت بازار:
توجه به بازار و شرایط آن را هرگز از یاد نبرید. قبل از اینکه ایده کسب و کار خود را دنبال کنید، متفاوت بودن محصول یا خدمات مورد نظر خود را بررسی کرده و ببینید که آیا پیشنهاد شما برای بازار منحصر به فرد است یا خیر؟
برای خود تعیین کنید که آیا شما اولین فردی هستید که می خواهید این محصول یا خدمات را ارائه دهید؟ اگر پاسخ به این سوال خیر است، تحقیق کنید و ببینید که رقیب یا رقبای شما در این زمینه چه کارهایی انجام داده اند و می دهند؟ شما چه پیشنهاداتی برای بهتر شدن و خاص تر شدن روش های ممکن دارید؟
علاوه بر این برای فهمیدن نیاز مردم بهتر است که یک مصاحبه و یا یک نظرسنجی برای جمع‌ آوری اطلاعات درمورد نیازهای مشتریان احتمالی خود انجام دهید.


5.شناخت مشتریان:
شناخت مشتریان از دیگر مسائلی است که توجه به آن خالی از لطف نیست. در واقع شما با شناخت مشتریانتان و اینکه آن ها از چه قشری هستند و چه علایقی دارند می توانید مسیر درست تری را برای خلق و توسعه کسب و کارتان در پیش بگیرید.


شناخت مشتریان

6.پاسخ به سوالات پراهمیت:
 پاسخ به یک سری سوالات مهم و اساسی مانند؛ مشتری های شما سایر کسب و کارها هستند یا اشخاص؟ سطح درآمدی آن ها چگونه است؟ آیا مکان زندگی آن ها مهم است؟ از دیگر اصولی است که هنگام خلق یک کسب و کار بهتر است به آن ها پاسخ داده شود.

بنابراین برای خلق یک کسب و کار، شناخت و رعایت اصول گفته شده اهمیت بسیاری دارد. در واقع می توان گفت که این اصول بیس و پایه راه اندازی یک کسب و کار محسوب می‌شوند که می توانند راه رسیدن شما به هدفتان را بهبود ببخشند.

آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند