آشنایی با سرویس Google Keep

آشنایی با سرویس Google Keep

1395/11/03
دسته بندی:

اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که بتوانید درآن به‌ سرعت و سادگی یادداشت‌ برداری کنید و درعین‌حال، به یادداشت های خود در پلتفرم‌های مختلف مانند موبایل یا کامپیوتر شخصی دسترسی داشته باشید، «گوگل کیپ» (Google Keep) بهترین انتخاب است.
اپلیکیشن گوگل کیپ، یادداشت های شما را در سرویس ذخیره سازی ابری (Cloud) یا همان گوگل درایو       (GoogleDrive) یکپارچه می کند. به عبارتی یادداشت های کاربران در این برنامه به‌صورت خودکار در سرویس ذخیره سازی ابری گوگل، همگام سازی (Sync) شده و کاربر را مطمئن می کند که بتواند همواره از پلتفرم‌های مختلف به آنها دسترسی داشته باشد.

google keep
رابط کاربری بسیار ساده‌ی این برنامه، مشخصه ی طراحی‌ها و برنامه‌های شرکت گوگل است. در گوگل کیپ، مانند همه ی برنامه های یادداشت‌برداری دیگر، دکمه‌ای برای ایجاد یادداشت های متنی، صوتی یا تصویری وجود دارد؛ به‌یاد داشته باشید که می‌توانید در هر زمانی یادداشت های خود را ویرایش یا مرتب کنید. برای ساماندهی بهتر، یادداشت های خود را ستاره دار کرده یا رنگی را برای آنها انتخاب کنید. یکی از امکاناتی که توسط گوگل در این برنامه اضافه شده است، امکان ایجاد هشدارهایی بر مبنای موقعیت یا زمان است. در هشدارهای مبتنی بر مکان، اگر در یک موقعیت جغرافیایی خاص قرار گرفتید، به شما هشداری را نمایش دهد. برای مثال هربار که از فروشگاهی عبور می‌کنید به شما هشداری مربوط به خریدهای شما از آن فروشگاه نمایش داده می شود.

google keep

اگر به‌طور معمول یادداشت­‌های خود را به زبان انگلیسی می‌نویسید، می­‌توانید از Google Now، دستیار هوشمند توسعه‌­یافته توسط گوگل بهره­‌مند شوید. البته به یاد داشته باشید که حتی در صورت تلفظ صحیح کلمات، امکان تشخیص اشتباه کلمات توسط این دستیار شخصی وجود دارد. الگوریتم‌­های تشخیص لغات این دستیار صوتی، با به‌­روزرسانی­‌های مختلف منتشر شده، رو به بهبود است و قطعا در آینده پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. اگر مشتاق هستید که از این قابلیت استفاده کنید باید بدانید که متاسفانه در این حالت نمی­‌توانید به یادداشت­های خود هشدار اضافه کنید. مانند تمام برنامه­‌های دیگر گوگل، این امکان برای‌تان فراهم است که به‌­راحتی و آسانی بین حساب‌های کاربری مختلف جابه‌­جا شوید، یادداشت­‌های خود را آرشیو کرده یا به‌راحتی با کشیدن، آن­‌ها را جابه‌­جا کنید.

از آن جایی که این برنامه ساخت شرکت گوگل است، تعجبی ندارد که یکی از بهترین راه‌­ها برای پیداکردن یادداشت موردنظر، جست­‌وجو باشد؛ ولی متاسفانه امکان جست‌­وجو در میان متن­­‌هایی که دارای عکس هستند، میسر نیست. البته این قابلیت در Evernote که یکی دیگر از برنامه­‌های محبوب یادداشت­‌برداری است، نیز وجود ندارد. از این رو نمی‌­توان به گوگل با سابقه­‌ی کمتر در این زمینه، ایرادی گرفت.

google keep

جای تعجب است که چرا گزینه‌ی جست‌­وجوی صوتی گوگل (Google Voice Search) در این برنامه وجود ندارد. شاید در به‌روزرسانی‌های بعدی شاهد اضافه شدن این قابلیت در این برنامه باشیم.

باید بدانید که گوگل الگوی طراحی متفاوتی را با برنامه­‌های دیگری مانند Evernote دارد. اپلیکیشن­‌های یادداشت­‌برداری دارای قابلیت‌­های بسیار زیاد و شاید پیچیده، باشند. ولی گوگل به دنبال این است که برای کاربران امکانات پایه­ را در قالبی ساده، با دسترسی سریع فراهم کند.

همان‌طور که برنامه­‌ی OneNote مایکروسافت با همگام­‌سازی یادداشت‌­ها در SkyDrive امکان دسترسی به یادداشت­‌ها در هر پلتفرمی را برای کاربر مهیا می‌­سازد، Google Keep نیز این کار را با Google Drive انجام می­‌دهد.

اگر از کاربران دایمی برنامه­‌های مختلف گوگل هستید قطعا طراحی این برنامه که در راستای طراحی‌­های جدید این شرکت (موسوم به متریال دیزاین) است را می‌پسندید. برنامه‌ی ساده و مطمئن گوگل تجربه‌ی خوبی را در یادداشت­‌برداری برای‌تان فراهم می‌کند.

  • رابط کاربری ساده برای مدیریت آسان
  • دسترسی سریع به یادداشت‌ها
  • ویجت در اندازه‌های مختلف
  • همگام‌سازی یادداشت‌ها به‌صورت خودکار در سیستم ذخیره‌سازی گوگل درایو
  • دسترسی به یادداشت‌ها در پلتفرم‌های مختلف (اندروید، پوشیدنی‌های اندرویدی، iOSو وب)
  • امکان جابه‌جا شدن در حساب‌های کاربری
  • امکان اضافه کردن هشدارهای زمانی و مکانی
  • امکان تعیین رنگ برای یادداشت‌ها
  • امکان استفاده از دستور صوتی گوگل (Google Now)

 

  • محدودیت کاراکتر در متن‌های بسیار بلند
آیتیسا
آیتیسا

آیتیسا بیش از یک دهه است که در حوزه های مختلف برنامه نویسی تحت وب در حال فعالیت می باشد و نمونه کارهای بسیار متعددی انجام داده است.

آخرین مقالات

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

کد امنیتی

تماس بگیرید

09130929477

شماره موبایل خود را وارد کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند